Lazarus bezoekt Rock Werchter

27 July 2018Nieuws en kalender

Tijdens de jongste editie van Rock Werchter zette het festival samen met AB InBev volop in op alcoholvrij bier. Dat wilden de partners van Lazarus, een nuchtere kijk op drinken, graag van dichtbij bekijken. 

Ze bezochten het festival dan ook op zaterdag 7 juli. In het kader van de Global Smart Drinking Goals van AB InBev werd met Rock Werchter een partnerschap gesloten om aan alle drankenstands Jupiler 0.0% in het aanbod op te nemen, een primeur. Dit 4-daagse festival – goed voor 85 000 bezoekers per dag! – ging gepaard met een blindproeverij: festivalbezoekers konden aan een mobiele tapinstallatie blind een gewone Jupiler en een alcoholvrije variant proeven. Ook onze partners gingen de uitdaging aan. Bierambassadeurs legden ondertussen het unieke brouwproces van Jupiler 0.0% uit dat ervoor zorgt dat zowel de smaak als het karakter van bier behouden kunnen blijven, maar dan zonder alcohol.

Met dit initiatief wil AB InBev festivalgangers meer variatie en verantwoorde alternatieven aanbieden. Door alcoholvrije bieren te promoten, streeft ’s werelds leidinggevende brouwer naar echte verandering in gedrag en de sociale normen met betrekking tot alcoholgebruik. Rock Werchter was het eerste festival om aan alle stands alcoholvrij bier aan te bieden, een aanbod dat volgens de organisator door de bezoekers op prijs werd gesteld.

Lazarus is blij met deze actie. We streven naar een duurzame mentaliteitsverandering van alcoholgebruik. Om dit teweeg te brengen is het belangrijk dat er ook een alcoholvrij aanbod is. Dit zou standaard moeten zijn op feestjes, festivals, concerten. Rock Werchter en AB InBev geven hiermee de aftrap van een trend die zich hopelijk zal verder zetten, ook in Leuven.

error: Content is protected !!