Lazarus neemt deel aan de European Social Marketing Conference

6 september 2018 | Nieuws en kalender |

Sociale marketing gebruikt commerciële marketingtechnieken om gedrag en persoonlijk welzijn te verbeteren. Via deze methode wil Lazarus de sociale normen rond alcoholgebruik positief beïnvloeden. Het project werkt dan ook samen met experts in dit veld om sociale marketingtechnieken toe te passen op het promoten van verantwoorde alcoholconsumptie.

Enkele partners van Lazarus, waaronder AB InBev, de AB InBev Foundation en Tweeperenboom, zullen deelnemen aan workshops, panelsessies bijwonen en presentaties volgen om nieuwe inzichten rond sociale marketing te verwerven. Daarnaast zal Nele Smets van Tweeperenboom het project Lazarus toelichten via een presentatiesessie. Via de conferentie hopen de partners van Lazarus het project nog beter uit te werken, om een effectieve verandering in de drinkgewoonten teweeg te brengen en het problematisch alcoholgebruik te doen afnemen.

Dankzij Lazarus had ook studente Lana Vandenheuvel (LOKO) de kans om deel te nemen aan de conferentie. Zij was zeer enthousiast. “De ESMA conferentie was een geweldige ervaring. Tijdens de conferentie heb ik veel geleerd over de wereld van sociale marketing, het balans tussen marketing en het verbeteren van de samenleving. Het is exact waar ik naar op zoek was. Lazarus heeft me de mogelijkheid gegeven om niet alleen voor de Slim Drinken campagne (nvdr. Oktobercampagne die in LOKO in oktober lanceert) bij te leren, maar ook om mijn horizon te verbreden. Ik kijk er naar uit om verder met Lazarus samen te werken!”

 

Studente Lana Vandenheuvel van LOKO (midden op de foto) had dankzij Lazarus de kans om deel te nemen aan de conferentie.

Pin It on Pinterest

Share This