‘Smart Drinking Traject’ in Health House

Overmatig alcoholgebruik is vaak de bron van heel wat overlast. Om studenten en jongeren tussen 16 en 25 jaar te sensibiliseren, start Lazarus met een belevingstraject dat jongeren een nuchtere kijk wil geven op de gevolgen van overmatig alcoholgebruik in het uitgaansleven. Op maandag 8 oktober werd het traject officieel gelanceerd.

Lazarus bezoekt Rock Werchter

Tijdens de jongste editie van Rock Werchter zette het festival samen met AB InBev volop in op alcoholvrij bier. Dat wilden de partners van Lazarus, een nuchtere kijk op drinken, graag van dichtbij bekijken.

CEO Inbev Carlos Brito zet schouders onder Lazarus

Op donderdag 7 juni brachten experten uit de medische, academische, politieke en industriële wereld hun visie op het waarom van het samenwerkingsproject Lazarus en op een aantal onderzoeken en onderzoeksresultaten. Carlos Brito, CEO van Global AB InBev, was ook speciaal naar Leuven afgezakt en zette zo mee zijn schouders onder het Leuvense project

Lazarus in Health House

In het najaar start ‘Lazarus, een nuchtere kijk op drinken’ met een Smart Drinking-project in Health House. Dat project wil jongeren tussen 16 en 25 jaar bewustmaken van het verstandig omgaan met alcohol tijdens het uitgaan.

Lazarus en LOKO slaan de handen in elkaar voor de oktobercampagne

Bij de start van het academiejaar organiseert koepelorganisatie LOKO elk jaar opnieuw een campagne om studenten bewust te maken van de overlast die zo’n grote groep in een stad kan bezorgen. In het academiejaar 2018-2019 zal de oktobercampagne de focus leggen op het thema ‘Smart Drinking’. ‘Lazarus, een nuchtere kijk op drinken’ en LOKO slaan hiervoor de handen in elkaar.

Pin It on Pinterest

Share This